lördag 4 april 2009

Åh...Mamma Mia!

Klockan var strax efter "man-borde-ätit-frukost-redan-tid" när telefonen ringde och gissa vem det var som gömde sig i luren?? Gissar ni på Knave är det fel....för det var helt enkelt min svärbror Bananis, som ville komma och låna en Mamma Mia-film för eget privat bruk och vem kan säga nej till en sådan stilig sak, ja filmen alltså, inte Bananis!



Därmed var även större delen av min förmiddag uppbokad eftersom jag inte hade någon aning om var i vårt stora hus denna stiliga film skulle kunna finnas. Till detta hör också att jag kände en viss tidspress eftersom Bananis dagsschema var ganska fullspäckat och detta vill jag naturligtvis inte rubba, så efter en timme eller något sådant gav jag upp och tvingade ner svärbror vid frukostbordet för en glad och trevlig stund tillsammans med en varsin skål fylld med fil. Det gör jag gärna om! Tyvärr lämnade han mig strax efter detta, eller ja, han gick iaf och jag kunde fortsätta med det jag hade planerat, dvs ringa en massa samtal till diverse tjommar i Norrland (Nässjö).

Även om samtalen i sig var lite jobbiga, resulterade detta i att jag inte har någon lägenhet förrän den 24 april, vilket iofs inte gör något då jag ska trackasera Värmland under 2,5 vecka...se upp Karlstad!

Nej, nu ska jag allt ta och lyfta på häcken för att besöka köttbullarnas Mecka! På återseende och för all del, glöm inte bort Babben & Co ikväll...

All makt åt Tengil?

/Farbror Bosse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar