måndag 30 mars 2009

Yo!

Hmm...hur börjar man sitt första inlägg på en blogg egentligen och framförallt vid den här tiden på dagen då det inte hänt något kul alls, om man då inte räknar med posten som damp ner i brevlådan för en dryg timme sen. För en gångs skull fick jag faktiskt ett brev, en inbjudan om återträff med tjommarna från gymnasiet....och då kommer naturligtvis nästa fråga, ska man orka gå? Men det får bli ett senare problem!

Var och snyltade lite kvällsmat hos några saker igår kväll och av någon anledning försökte de tvinga mig att vara med på "Veckans fråga", men smidig som jag är lyckades jag prata mig ur det hela och kunde i lugn och ro fortsätta äta upp mina scones samt dricka upp innehållet i det lilla glaset framför mig, som var fyllt till hälften med lättdryck á la äpple!

I övrigt har nog helgen varit ganska lugn. Varit på besök på en massa konstiga ställen känns det som, tex. Nässjö, Sävsjö, Bankeryd(!!??) osv...helt galet! Saken är den att jag jobbade lite på ett tåg som tog betalande tjommar från möööörka Småland till vackra Helsingborg och naturligtvis tillbaka till Småland igen, man vill ju inte bli smittad av snålheten *höhö*, och min tunga uppgift på denna resan var att vifta lite till lokisen när det var klart att köra...i övrigt satt jag och spelade kort hela tiden...helt underbart!

För alla hockeytokar och icke sportintresserade måste jag även säga att på onsdag drar det igång...SM-finalen mellan Färjestad och HV71, och alla vet ju redan hur det går....säker vinst för FBK!! Guldet går till Karlstad, utan tvekan..!!

//Farbror Bosse!

1 kommentar:

  1. "Smidig som du är"...? Snarare prompt agerande av totalvägran! :P

    Tjing!

    SvaraRadera